В основу книго-соціальних мереж закладено рекомендаційні сервіси на основі базових уподобань користувача. Такі ресурси пропонують кожному персоналізований рейтинг книг. Тут: • фіксуються переваги значної групи людей; • використовуючи вимірювання подібності, вибирається група людей, чиї смаки досить подібні зі смаками тієї людини, яка просить поради; • обчислюється середня величина переваг групи; • на підставі значення функції переваги людина отримує пораду. Найпростіше сервіс діє в тих випадках, коли дії людей безпосередньо представляють їх уподобання. Наприклад, при купівлі книг і CD-дисків читач явно виявляє свої уподобання. У цьому випадку система легко може перенести смаки одного покупця на наступних покупців. Деякі загальні риси книгосоціальних мереж: • Персональний акаунт – інтерактивна книжкова полиця, яка збирає те, що ви вже прочитали, читаєте зараз або бажаєте прочитати. Можливість відкладати на «полицю» об’єкти, якими ви зацікавились і хотіли б почитати в майбутньому. • Індивідуальні рекомендації, які підказують, що читати саме Вам. • Простір для знайомства і спілкування між людьми зі схожими уподобаннями. • Персональна афіша: жодна новинка, гідна вашої уваги, не пройде повз вас. • Доступ до каталогів, що містять великий обсяг даних про книжки. • Можливість вести особистий щоденник, в якому зберігається інформація про те, що і коли ви читали, і не лише це.
|
Порадник читача >